Három tizenéves lány fejlesztett olyan játékot, amely azt mutatja be, hogy milyen előítéletek nehezítik meg Magyarországon egy programozó lány életét. A Skool nonprofit szervezet növendékeinek egyik oktatójuk segített az app elkészítésében, együttműködő partnerük a Geometry Global volt.
A Scrath nevű játék főszereplője egy lány, aki több szinten és élethelyzetben is szembesül azzal a társadalmi előítélettel, miszerint a számítástechnika és programozás világa nem lányoknak való tevékenység - az a fiúk világa.
A játék során különböző szereplők próbálják meg eltántorítani attól, hogy a számítógépet kreatívan használhassa alkotásra. A játékos maga is szembesülhet azzal a kutatások által bizonyított ténnyel, hogy a tech szektorban a lányokkal szemben fennálló sztereotípiák sokszor bújtatottak.
Az elbátortalanításhoz már az is elég, ha azt sugalljuk, hogy ezen a területen a fiúk jobban teljesítenek, a lányok pedig “hasznosabbak” a konyhában - olvasható a Skool közleményében.
A játékot ezen a linken próbálhatja ki.
A Skool egy 2014 óta működő nonprofit szervezet, ami a fiatal lányokat vezet be a technológia világába. Célja megmutatni azt, hogy lányokból is lehet jó kódoló, a programozás nemtől független. A szombati foglalkozások mellett nyári táborokat és kampányokat is szerveznek.