Ötből legalább egy ember rendszeresen blokkolja telefonján a hirdetéseket - derül ki a PageFair friss felméréséből. Ez legalább 419 millió felhasználót jelent, ami a világ kétmilliárd okostelefonos felhasználójának 22 százaléka.
Még érdekesebb azonban, hogy
már kétszer annyian blokkolnak reklámokat mobilon, mint az asztali gépeken.
A 2015-ös felmérés során még úgy találták: körülbelül 200 millióan használnak blokkolókat mobilon és asztali gépeken együttvéve.
A felmérés szerint ebből 400 millióan olyan böngészővel kerülik meg a reklámokat, amik alapból tiltják azokat.
Ilyenek például az Opera és a Brave. A cég 45 olyan, az App Store-ból és a Google Play Áruházból letölthető mobilos böngészőt azonosított, ami alapból tiltja a reklámokat. A legnépszerűbb ilyen böngésző az Alibaba UC Browserje, utána következik az Adblock Browser.
Az ilyen böngészőket használó júzerek nagy része kínai: Kínában 159 millióan használnak ilyen böngészőt, utána India következik a sorban 122 millió felhasználóval.
A jelenség kevésbé észrevehető az európai és észak-amerikai felhasználók körében, közülük csak havi 14 millióan tiltanak ilyen módon.