Barátokkal nyomja el a kiadókat a Facebook
![facebook connection error news feed](https://cdn.origo.hu/2023/12/h77dA9Qog8g7rCZML3Db6Zwo0a_L2aDQoyxAkkQJ6II/fill/1347/758/no/1/aHR0cHM6Ly9jbXNjZG4uYXBwLmNvbnRlbnQucHJpdmF0ZS9jb250ZW50Lzk1MjQ4YjAzMjEwMDRjMTM5MWU4ZTlhMGJhNjllNDli.webp)
A barátok és családtagok posztjait, képeit, videóit fogja feljebb emelni a Facebook új algoritmusa a hírfolyamban, hogy ne tévesszük őket szem elől. Ezzel előnyt kapnak a kedvelt oldalakkal szemben. A cég azzal indokolja a súlyozást, hogy a felhasználók több tartalmat szeretnének látni az ismerősöktől – ennek érdekében már tavaly áprilisban is megpiszkálták az algoritmust.
Azonban még mindig sokan panaszkodtak arra, hogy így is elvesznek a rengetegben a barátok, főleg azok esetében, akik tényleg sok embert ismernek, és már ezer felé duzzadt a lista.
A változást az elkövetkező hetekben vezeti be a Facebook.
A cégek, kiadók, művészek oldalaira így olyan hatással lesz a változás, hogy ismét további csökkenést tapasztalhatnak a felhasználók elérésében. Hogy pontosan milyen mértékben, arról most sem beszélt a cég, ahogy a többi algoritmusváltoztatáskor sem.
Annyit elárultak, hogy a megosztásokból, kommentből, lájkokból származó forgalom csökkenése nem lesz látványos, inkább a fizetett bejegyzésekből származó kattintások csappannak meg. Épp ezért a közösségi média szakemberek is azt ajánlják:
készítsünk olyan tartalmakat, amelyeket az emberek szívesen osztanak tovább
így jobb eséllyel fog felbukkanni a megosztó ismerőseinek falán.
Egy éve indult el a Facebookba beépülő Instant Cikkek, aminek köszönhetően a Facebookon marad az adott cikk, és nem külső hivatkozásként jelenik meg. Ezeket a cikkeket is érinti majd a változás, mintahogy az élő videós tartalmakat, posztokat.