Az Emergency One az Egyesült Királyság speciális (tűzoltó-, mentő- és sürgősségi) járműveket gyártó cége pénteken jelentette be, hogy összekapcsolja a járműveinek fedélzeti számítógépeit a Vodafone dedikált 4G képes IoT-hálózatával, hogy a dolgok internet (Internet of Things) segíthesse
a járművek folyamatos rendelkezésre állását.
A vészhelyzeti szolgáltatások járműveit az Emergency One és a Vodafone a karácsonyi időszak kezdetére „okosította fel". A karácsonyi időszakban megnő a lakástüzek száma, de az IoT-technológiával felszerelt vészhelyzeti járművek segíthetnek vigyázni az emberekre az ünnepek idején is.
Az Emergency One évi mintegy 150 járművet gyárt és ezek döntő többségét a brit készenléti szervek használják. Az új IoT alapú telematikai rendszer kiegészíti a jelenlegi vészhelyzeti rádiórendszert és képessé teszi a központi parancsnokságot és a flotta mérnököket, hogy
jobban nyomon tudják követni, hogy az egyes járművek merre járnak.
Mindez megkönnyíteni a vészhelyzetek elhárítását a nehezen megközelíthető, távoli helyeken és nagy segítség azokban a helyzetekben, amikor egy helyszínre több jármű is kivonul.
A járművekbe épített Emergency One e1Fleet konzol a Vodafone országos IoT-hálózatán keresztül lehetővé teszi, hogy a járművek közvetlenül küldjenek diagnosztikai adatokat a flotta menedzsmentnek és Emergency One-nak.
Ezzel a megoldással távolról lehet ellenőrizni, hogy a járművek tökéletesen működnek-e, és így el lehet kerülni a krízishelyzetekben jelentkező váratlan meghibásodásokat, és az egyébként felhalmozódó hibákból fakadó költséges javításokat.
A várakozások szerint a rendszer
érzékelhetően lerövidíti a sürgősségi csapatok reakcióidejét
és jelentősen csökkenti az üzemeltetési költségeket, beleértve azt is, hogy a folyamatos telematikai adatok segítségével az üzemanyag fogyasztást is csökkenteni lehet.