A bemutató kapcsán Budaházy Szabolcs, az ARworks ügyvezetője elmondta: „Sokan álmodoztunk talán, hogy gondolatainkkal, erősen koncentrálva, a kezünk használata nélkül is megmozdítsunk, vagy áthelyezzünk tárgyakat. A valóságban ugyan ez még nem lehetséges, de az eszközök és a technológia már adott ahhoz, hogy virtuális térben kipróbáljuk, milyen érzés lenne ilyen különleges képességgel rendelkezni. Így született meg MindControl megoldásunk ötlete."
Az élményhez először fel kell venni a vezeték nélküli, EEG-fejpántot (elektroenkefalográf), majd a virtuálisvalóság-szemüveget. Az előbbi a felhasználó agyhullámainak mérésére szolgál, az utóbbi pedig a virtuális környezet és tárgyak megjelenítésére.
A magyar standra való tekintettel az ARworks három hungarikumot tett a szoftverbe:
gyufát, C-vitamint, és egy Rubik-kockát.
A folyamat egy nagyon rövid tréninggel indul, ahol a rendszer megtanulja a felhasználó egyedi jellemzői értékelni. Utána léphet be egy VR Bemutatóterembe.
„Három magyar találmánnyal találkozhatunk a virtuális környezetben, ezek mindegyikével interakcióba lehet lépni. Ha erősen koncentrálunk az egyes tárgyakra, akkor a gyufa meggyullad, a C-vitamin megelevenedik, a Rubik-kocka pedig kirakja önmagát. A dolog kulcsa az erős koncentráció, hiszen a fejpánt az agyhullámokat érzékeli, majd a jelet visszaküldi a virtuális környezetbe, ahol az animáció történik" – magyarázta a MindControl lényegét Budaházy Szabolcs.
Az agyhullámok mérése nem számít újdonságnak, EEG-készülékek régóta elérhetők a piacon, ugyanakkor a VR mostanra jutott el arra a szintre, hogy külső technológiákkal is össze lehessen kötn. A teljes 3D-s teret és a VR alkalmazást az ARworks csapata készítette Unity keretrendszerben.