Csakúgy, mint a valódi otthonunkat, a digitális világot is tisztán kell tartanunk. Ha nem rendszerezzük a személyes adatainkat, például a névjegyzékünket, a szöveges üzeneteinket, a videókat és a fényképeket, azok veszélyt hozhatnak ránk.
Minél több információt halmozunk fel digitálisan, annál sérülékenyebbé válnak adataink a kiberbűnözőkkel szemben. Ezért fontos, hogy szánjunk időt a felesleges fotók, videók és adatok törlésére, a nem használt alkalmazások eltávolítására és a meglévőek frissítésére.
A telepített, ám legtöbbször nem használt programok nemcsak maguktól futnak a háttérben leterhelve és merítve a készüléket, másrészt
sok appnak van hozzáférése a bizalmas adatokhoz.
Az, hogy robbanásszerűen megnőtt az alkalmazások száma, jelentősen megnövelte a digitális rendetlenséget. Az androidos felhasználók jellemzően havonta 12 új alkalmazást telepítenek, de csupán tizet törölnek - derült ki a Kaspersky Lab a Toluna 16 ezer felhasználó részvételével készített online kutatásából.
Ennek eredményeként egyes appok feleslegesen terhelik a készüléket:
a telepített alkalmazások 30 százalékát soha nem is használták.
Azonban ezek aktívak maradnak: az adatforgalom egy részét ugyanúgy használják anélkül, hogy a felhasználó ténylegesen használná azt az applikációt.
A válaszadók mindössze 55 százaléka "takarítja" készülékeit rendszeresen, 32% időnként rendet rak, további 13% még soha nem törölt semmilyen alkalmazást vagy dokumentumot.
Sokan ráadásul nem is frissítik az appokat: a felhasználók 65 százaléka frissíti az alkalmazásokat, amint azok megjelennek, de 24 százalékuk csak abban az esetben, ha az már nagyon szükséges.
Sokan azonban szándékosan blokkolják a frissítéseket.
Ez problémát okozhat, egyrészt mert az androidos appok 96 százaléka anélkül is elindul, hogy a felhasználó megnyitná, másrészt 83 százalékuk olyan bizalmas adatokhoz is hozzáfér, mint a névjegyek, üzenetek, hívások, tárolt fájlok.
Ez a digitális zűrzavar és a gondatlan felhasználói viselkedés sérülkenyebbé teszi a készülékeket. A felmérés azt mutatja, hogy a felhasználók vesztett már el adatot
A digitális kavalkád másik következménye a sok kéretlen reklám: a felmérést kitöltők nagyrésze panaszkodott a zavaró hirdetésekre: 61% telefonon , 47% tableten és 55% asztali számítógépeken.