Az egyik legnagyobb iparági problémát momentán az jelenti, hogy a fejlesztők nem képesek olcsón és hatékonyan tesztelni a robotpilótáikat. Az önvezető autók valódi utakon való járatása rendkívül költséges, jogi okokból csak néhány helyszínen valósítható meg, ráadásul a kutatók kevés ténylegesen hasznos információt kapnak a robotpilótáik tökéletesítéséhez.
Éppen ezért felmerült az ötlet, hogy szimulációs módszerrel hatékonyabbá lehetne tenni a robotpilóták képzését: egyrészt messze több információt kapnának a fejlesztők, másrészt pedig az önvezető rendszerek programozásán elvégzett módosítások eredménye azonnal tesztelhetővé volna. A Princeton Egyetem önvezető autókkal foglalkozó laborja pont ezt teszi, és még csak saját virtuális környezetet sem kellett alkotniuk a projekten dolgozó kutatóknak, helyette
a Grand Theft Auto V. videojátékot hívták segítségül.
A kutatók szerint a GTA V rendkívül részletgazdag grafikája ideális az önvezető rendszerek helyzetfelismerő képességeinek tesztelésére, plusz a játékban már alapvetően megtalálható 262 különféle jármű, 14 előre beállított időjárási körülmény, és persze az ezernél is több kiszámíthatatlan mozgó gyalogos is komoly segítséget nyújt.
Nem praktikus csak az utakról begyűjtött adatokra támaszkodni. A szimuláció használatával újból és újból megteremtheted és lefuttathatod ugyanazokat a helyzeteket"
nyilatkozta a David Cacchet, az önvezető autók tervezésével foglalkozó Nio szimuláción alapuló fejlesztésekért felelős munkatársa a Bloombergnek.
Ha szeretne még több érdekes techhírt olvasni, akkor kövesse az Origo Techbázis Facebook-oldalát, kattintson ide!