Jó néhány zenestreamelő közül választhatnak a fogyasztók, lassan már az jelenti a problémát, hogy a méretgazdaságosságra építő szolgáltatások egymástól nem képesek nőni, nyereségessé válni. Részben ezért is meglepő, hogy a Recode bennfentes forrásai szerint a Tesla is indítana egyet, Elon Musk cége állítólag már az összes nagy kiadóval megkezdte a tárgyalásokat.
A beszámoló alapján akad egy nagy különbség a megszokott zenestreamelők és a Tesla tervezett szolgáltatása között: utóbbi kizárólag a Tesla autókkal rendelkezők számára válhat elérhetővé. A Tesla azért fontolgatja a saját szolgáltatás indítását, hogy jobb felhasználói élményt nyújthasson az ügyfeleinek.
Egyelőre nem világos, hogy üzletileg miként képzeli el a Tesla a zenestreamelőt, de az lenne a magától értetődő, amennyiben havidíjat kellene fizetniük érte. Ez olyan szempontból probléma, hogy az ügyfelek jókora tábora feltehetően már rendelkezik valamilyen előfizetéssel: amennyiben a Tesla rá kívánja bírni őket a meglévő szolgáltatásuk leváltására, akkor nem lesz elég beintegrálnia az autóiba a saját szolgáltatásának lejátszóját, de mobilos és számítógépes kliensekre is szükség lesz.
Gyakorlatilag egy Spotify-jal vagy Apple Music-kal teljes mértékben rivalizálni képes szolgáltatást kellene létrehoznia, ám erősen véges potenciális előfizetői bázis mellett.
Ha nem szeretne masszívan veszteséges vállalkozásba fogni a Tesla, akkor nagyon magas előfizetési díjat kellene meghatároznia.
A források szerint a tervezett szolgáltatás többféle előfizetéssel rendelkezhet, a legolcsóbb nem is klasszikus zenestreamelő lehet, hanem egy Pandora-szerű, webes rádió.
Ha szeretne még több érdekes techhírt olvasni, akkor kövesse az Origo Techbázis Facebook-oldalát, kattintson ide!