A Telenor július 1-jén köteles a vonatkozó törvénynek megfelelően lekapcsolni azokat a feltöltő SIM kártyákat, amelyeknél nem történt meg az adategyeztetés. Mivel a cég nem szeretné elveszíteni az adategyeztetésről lemaradt az ügyfeleket, élve a törvény adta lehetőséggel, biztosítani fogja, hogy a lekapcsolást követően
60 napig visszakaphassák korábbi hívószámukat és egyenlegüket.
Ez elsősorban azoknak az ügyfeleknek lehet hasznos megoldás, akik idősek, betegek, és nem tudták megoldani, hogy a június 30-i határidőig eljussanak egy Telenor üzletbe, illetve nem használják készség-szinten az online felületeket.
A Telenornál az érintett ügyfelek egészen a jövő év elejéig - a 2017. szeptember 1. és 2018. február 28. közötti időszakban - is visszakaphatják korábbi hívószámukat új szerződéskötés esetén, ekkor azonban a korábbi egyenlegük már nem állítható vissza.
Az ügyfeleknek még egy hét áll rendelkezésükre, hogy a feltöltős SIM-kártyákkal kapcsolatos jogszabályi változásokkal összhangban a szükséges adategyeztestést elvégezzék. Azok az előfizetői szerződések, amelyek kapcsán az adategyeztetés nem történik meg június 30-ig, a jogszabály erejénél fogva megszűnnek 2017. július 1-jével. Ugyanakkor a Telekom Domino ügyfelei az ezt követően kötött előfizetői szerződésükhöz visszakaphatják korábbi hívószámukat és esetleg fennmaradt egyenlegüket, abban az esetben is, ha elmulasztják az adategyeztetést. Részletes tájékoztatást a Telekom a jövő hét folyamán nyújt erről.
Az adategyeztetésre egyébként még egy hét áll rendelkezésre.
Ha szeretne még több érdekes techhírt olvasni, akkor kövesse az Origo Techbázis Facebook-oldalát, kattintson ide!