Komoly kihívást jelenthet igazán jó célszoftvereket találni az Android hivatalos piacterén. Ha valamilyen specifikus probléma megoldására kellene egy alkalmazás, akkor a Play Áruház keresője helyett inkább magát a Google-t érdemes használni, a programajánló cikkek átvizsgálása messze hatékonyabb lehet.
Érthető módon a Google szeretné egy kicsit jobbá tenni a Play Áruház saját keresőjét, a háttérbe tolni az alacsony minőségű alkalmazásokat. Ennek keretében finomodott a keresési találatok összeállításának módja: már nem csak a megadott keresési kulcsszavakkal való relevancia és a felhasználói értékelések számítanak a rangsoroláskor, hanem számos az alkalmazásokról begyűjtött egyéb statisztika is közrejátszik.
Az új információk kétféle csoportba sorolhatóak. Egy részük technikai jellegű, például sokat számít, hogy mennyire stabil az alkalmazás. A másik felük a felhasználói szokások alapján próbálja megítélni az appokat, azaz hányszor nyitják meg, és mennyi ideig használják azokat a felhasználók.
Ha szeretne még több érdekes techhírt olvasni, akkor kövesse az Origo Techbázis Facebook-oldalát, kattintson ide!