Annak idején a Nintendo 64 alapvetően egy igazán remek konzol volt, azonban akadt egy óriási problémája: a riválisokkal ellentétben CD helyett cartridge-et használt a játékok tárolására. Ugyan a játékkártyát nem tudták másolni a kalózok, és masszívan gyorsabb adatelérést biztosított, azonban maximum 32 megabájt adatot lehetett tárolni rajta. Ez nevetségesen kevés volt a CD-k akár 700 megabájtjához képest.
A Nintendo továbbra is ragaszkodik a cartridge technológiához, a vadiúj Switch konzolja is ilyet használ. A hivatalosan Nintendo Game Cardnak nevezett kütyü maximum 32 gigabájt adatot képes tárolni, és
még az íze is keserű, igaz csak azért, hogy ne nyeljék le a gyerekek.
A Nintendo Switch számítási képességeihez mérten a 32 GB nem tűnik kevésnek, azonban már most, csupán fél évvel a konzol piacra kerülése után kinőtték a játékok. Mint kiderült, a Nintendo egyelőre biztosan nem fog nagyobb kapacitású játékkártyát készíteni, helyette a játék megkezdése előtt le kell majd tölteni az internetről a Switchbe helyezett microSD-re a plusz játékfájlokat.
A Nintendo ígérete szerint a netes letöltés nélkül is játszhatóak lesznek majd a túlsúlyos játékok egyes részei, de a teljes élményhez elengedhetetlen lesz az extra adatok letöltése. A microSD-t feltétlenül igénylő játékok csomagolásain és netes adatlapjain persze fel lesz tüntetve a kártyaigény. A közeljövőben több ilyen játék is piacra kerül majd, az egyik az NBA 2K18 lesz.
Viszont jó hír, hogy a Nintendo Switch papíron akár 2 terabájtos microSD kártyák kezelésére is képes, bár a jelenlegi legnagyobb kapacitású memóriakártya „csak" 400 gigabájtos, pont a napokban került piacra a Sandisk jóvoltából.
Ha szeretne még több érdekes techhírt olvasni, akkor kövesse az Origo Techbázis Facebook-oldalát, kattintson ide!