A hétköznapi netezés során minimum egy tucatnyi felettébb idegesítő hirdetéstípusba ütközhetünk, ráadásul minél kevésbé mondhatóak legitimnek a meglátogatott webhelyek, annál nagyobb eséllyel futhatunk bele valamelyik igazán arcátlan megoldásba. A kalóz portálok és a pornóoldalak a legrosszabbak, hiszen ezekre a megszokott reklámkiszolgáló cégek nem hajlandóak hirdetéseket küldeni, helyettük kétes hírnevű vállakozások töltik meg a reklámhelyeiket.
A kérdéses oldalakon általában található egy olyan reklámtípus, amelyet még reklámblokkolóval sem lehet letiltani: mikor a látogatók rákattintanak vagy rákoppintanak a weboldal bármely linkjére, akkor a kért tartalom egy új böngészőfülben nyílik meg, az eredeti böngészőfülbe hirdetések töltődnek be. Ezt tab-under viselkedésnek hívják, a megoldást nem ismerők ezen a családbarát demó weblapon nézhetik meg, hogy miként is működik.
A Bleeping Computer értesülései szerint a Google Chrome a belátható jövőtől kezdve tiltani fogja ezt a viselkedést, bár egyelőre nem született döntés arról, hogy miként működik majd a szisztéma.
A jelenlegi favorit megoldás, hogy a második fül megnyitása előtt a Chrome figyelmeztethetné a felhasználót a tab-underre, míg a másik versenyben lévő elképzelés szerint a böngésző automatikusan bezárhatná a hirdetéses fület. Utóbbival az a probléma, hogy így az új lap nem örökölné meg az előző lap böngészési előzményeit, így nem működne a „vissza" navigációs gomb.
Nem világos, hogy az újdonság mikor kerülhet be a böngésző stabil kiadásába.
Ha szeretne még több érdekes techhírt olvasni, akkor kövesse az Origo Techbázis Facebook-oldalát, kattintson ide!