A Mozilla semmiféle fizetős szoftvert vagy szolgáltatást sem kínál, a szervezet jelenleg a Firefoxban alapértelmezettnek beállított keresőmotorból szerzi a bevételének oroszlánrészét. Régebben a Google, jelenleg pedig a Yahoo, a Yandex, továbbá a Baidu fizet a piaci versenyelőnyért.
A CNET-nek nyilatkozva a Mozilla ügyvezető igazgatója elárulta, hogy a szervezet új bevételi források után kutat, hogy hosszú távon is biztosított legyen a fennmaradása.
Jelenleg webszolgáltatások indításában gondolkodnak az illetékesek.
Chris Beard szerint ha lesz valami az elképzelésből, akkor a szolgáltatások reklámokkal megtámogatott ingyenes verzióval, továbbá prémium előfizetéssel is rendelkezhetnek majd.
Beard szavai alapján rendkívül korai stádiumban van az elképzelés, egyelőre csak azt kutatják a Mozillánál, hogy milyen jellegű szolgáltatásokat volna értelme indítani. A szervezet talán legnagyobb fegyvere az újfajta törekvésben a bizalom lehetne: például egy a magánszférát tiszteletben tartó webes levelezővel, vagy egy VPN-nel lehetne esélye a befutásra.
Ha szeretne még több érdekes techhírt olvasni, akkor kövesse az Origo Techbázis Facebook-oldalát, kattintson ide!