A Nintendo szerint nem jött el 4K ideje
![nintendo switch](https://cdn.origo.hu/2023/12/Vi5xjICk232TE3cGGUbDchdYc3y4ZZtnBDBPHChCYO4/fill/1347/758/no/1/aHR0cHM6Ly9jbXNjZG4uYXBwLmNvbnRlbnQucHJpdmF0ZS9jb250ZW50LzIzZGFkNzI2ZDc4MDRjMWZiYjE3M2ZjMTUzNTAwOGY5.webp)
A Sony és a Microsoft illetékesei már jó ideje a játékok 4K felbontásban való futtatásának lehetővé tételével vannak elfoglalva, a tavaly piacra került PlayStation 4 Pro, továbbá a hamarosan elérhetővé váló Xbox One X modelleket is ezzel a képességgel próbálják eladni. Az idén márciusban a Nintendo Switch is piacra került, azonban a japán gyártó feltűnően nem feszegette, és nem is feszegeti az Ultra HD felbontás témáját.
Ennek oka elsőre is nyilvánvaló: eredetileg okostelefonokba és táblagépekbe tervezett alkatrészek kerültek az új Switch konzolba, a játékok 4K felbontásban való futtatása még a masszívan erősebb rivális konzoloknak is problémát jelent.
A The Verge (via WCCFTech) nemrégiben interjút készített a Nintendo America elnökével, Reggie Fils-Aime szerint a vállalatot egyelőre nem foglalkoztatja a 4K. A gyártó egy relatíve olcsó, nagyon széles közönségnek eladható játékkonzolt kívánt készíteni, amely a megvásárlása után nem igényel drága beruházásokat (például egy 4K TV megvásárlását), nem kell különösebben tanulni a használatát, és általánosságban véve nagyon egyszerű megkezdeni a használatát.
A Nintendo szerint a 4K-nak egyelőre rendkívül limitált a célközönsége, így az új konzoljukkal szemben támasztott alapvető követelményeket figyelembe véve nem is volt értelme a támogatásán gondolkozni.
Ha szeretne még több érdekes techhírt olvasni, akkor kövesse az Origo Techbázis Facebook-oldalát, kattintson ide!