A P3 csoport minden évben végez egy nagy kutatást, melyben 65 ország összesen 180 mobilhálózatát igyekszik rangsorolni. Az ipari sztenderdnek számító P3 nem csak technológiai oldalról vizsgálja egy-egy hálózat fejlettségét, naprakészségét, hanem felhasználói oldalról is gyűjt be információkat, tapasztalatokat.
Ráadásul a szervezet azt tervezi, hogy idén tovább bővítik a felhasználóktól begyűjtött adatok mennyiségét, és rengeteg valós idejű, valós felhasználási körülmény között keletkező információra számítanak a különböző sétálási és vezetési tesztek segítségével - így időben és helyben is pontosabb képet kapnak majd a hálózatok minőségéről.
Az eredményeket egy maximum 1000 pontos skálán összesítik, az elméleti maximumot azonban minden évben egyre nehezebb lehet elérni, hiszen a pontozást a technológiai fejllődés és a szakmai elvárások mentén folyamatosan alakítják: ami még tavaly kiemelkedő volt, az idén már nem biztos, hogy az lesz.
Ennek megfelelően a tavalyi győztes holland T-Mobile idén lecsúszott a harmadik helyre, a dobogó első két fokát pedig svájci szolgáltatók foglalják el (a Sunrise és a Swisscom). A negyedik helyre az osztrák A1 ért be, aztán pedig már következik is a Magyar Telekom az ötödik helyen, a maga 928 pontjával.
Ezzel olyanokat sikerült megelőzni, mint például a legendás svéd Telia, vagy éppen maga a Deutsche Telekom.
Ha szeretne még több érdekes techhírt olvasni, akkor kövesse az Origo Techbázis Facebook-oldalát, kattintson ide!