Hazánkban szerencsére egyáltalán nem divat ez a fajta átverés, de az Egyesült Államokban nagyon régóta problémát jelent a terméktámogatásos csalás. A bűnözők azt próbálják bemesélni a leendő áldozataiknak, hogy valamelyik nagy techcég – tipikusan a Microsoft – terméktámogatásán dolgoznak, és segítenek megjavítani a számítógépeik által jelzett hibákat.
A terméktámogatásos csalók kétféle módon próbálják becserkészni az áldozataikat: vagy többé-kevésbé véletlenszerűen telefonszámokat hívogatnak, vagy valamilyen módon ráveszik az áldozatokat, hogy ők maguk tárcsázzanak egy megadott telefonszámot. A profitot általában úgy termelik, hogy vagy megpróbálják kiszedni az áldozatokból a bankkártyáik adatait, vagy online fizetésre kérik őket, esetleg emelt díjas számot hívatnak velük.
A Malwarebytes beszámolója szerint (via Ghacks) a napokban újabb pofátlan trükköt húztak elő a tarsolyukból a csalók: többek közt internetes hirdetéseken keresztül megpróbálják egy különleges weblap megnyitására rábírni a potenciális áldozatokat, majd a Google Chrome és a Mozilla Firefox működési sajátosságait kihasználva lefagyasztják a böngészőket. A megjelenített szöveg szerint a netszolgáltató blokkolta a számítógépet, de a mutatott telefonszámot felhívva szívesen segítenek a probléma megoldásában.
A böngészők lefagyasztását úgy érik el, hogy az üzenet megjelenítése után kétezernél is több fájlletöltést kezdeményeznek a betöltött weblapon keresztül, ami azonnal megfekteti az alkalmazásokat.
Aki esetleg találkozna egy ilyen oldallal, az a böngésző lefagyása után hozza be a Feladatkezelő ablakot (például CTRL+SHIFT+ESC kombinációval), majd keresse meg a futó feladatok közt a böngészőjét, rákattintással jelölje ki, majd a Feladat befejezése gomb lenyomásával lője ki.
Ha szeretne még több érdekes techhírt olvasni, akkor kövesse az Origo Techbázis Facebook-oldalát, kattintson ide!