Az elmúlt egy évben szárnyalt a Nintendo: komoly bevételt termeltek a mobilos játékai, de ami ennél fontosabb, hogy amekkora bukás volt Wii U konzolja, akkora sikerré vált a Switch. A siker hátulütője, hogy a releváns vállalatokat nagyobb eséllyel vizsgálják a hatóságok, most a norvég fogyasztóvédelem szállt bele a vállalatba.
A szervezet a digitális játékboltok norvég és uniós törvényeknek való megfelelőségét vizsgálta. A hét üzlet közül csak a Steam és az Origin üzleti praktikáival volt kifejezetten elégedett, míg a Battle.net, a Uplay, a PlayStation Store és az Xbox Store esetében nem találta elég áttekinthetőnek a pénzvisszatérítéshez szükséges folyamatot.
Az elégedettségi spektrum túlsó felén a Nintendo konzolok eShop digitális játékboltja található.
A norvég fogyasztóvédelem szerint egyáltalán nem világos, hogy miként lehet pénzvisszatérítést igényelni, látszólag sehogy. Ami szintén meghökkentő, hogy nem lehet visszavonni a játékok előrendeléseit: a Nintendo konkrétan leszögezi, hogy aki előrendel valamit a boltból, az nem gondolhatja meg magát, azaz a pénztártól való távozás után reklamációnak helye nincs.
Ez konkrétan törvénysértő az Európai Unióban, a fogyasztók nem mondhatnak le önhatalmúan a vásárlást követő 14 napban érvényes elállási jogukról.
Hírünk írásáig a Nintendo nem reagált a norvég fogyasztóvédelem vádjaira.
Ha szeretne még több érdekes techhírt olvasni, akkor kövesse az Origo Techbázis Facebook-oldalát, kattintson ide!