A videojátékok gépi ellenfeleinek irányítását végző algoritmusokat összefoglaló néven mindig is mesterséges intelligenciának nevezték a fejlesztők. Valójában ez nagyon távol áll a valóságtól, hiszen a gépi ellenfelek előre meghatározott, kőbe vésett szabályrendszer alapján működnek, játékonként erősen változó sikerrel.
Az EA kutatási és fejlesztési részlege egy ideje kísérletezik az igazi mesterséges intelligencia által irányított botok létrehozásával, ehhez jelenleg a Battlefield 1-et használják.
A botok tanítása két fázisból áll. Az imitációs fázisban valódi játékosok viselkedésének a figyelésével és utánzásával tanul a mesterséges intelligencia, ez a tudásának körülbelül 2 százalékát adja. A második fázis megerősítéses tanulást vet be, amely során a botok saját maguk próbálják megtanulni a játékot, azaz például feltérképezik a pályákat, és jutalompontokat kapnak az elvárt viselkedés tanúsításakor.
A második fázis olyan, mint amikor a kutyák jutalomfalatot kapnak a megfelelő viselkedésért.
Az EA szerint az eddigi eredmények rendkívül bíztatóak, bár időnként persze még csúnyán be tudnak sülni a neurális hálózat által irányított botok, például döntésképtelen állapotba kerülve körbe-körbe keringőznek.
Az általános hatékonyságuk ettől függetlenül egészen jó, bár jelenleg nem képesek olyan jól játszani, mint az emberek. A belsős tesztelés során például az DICE átlagos képességűnek titulált fejlesztői aránylag könnyen elverték az ellenséges botcsapatot, de azért nem mosták fel velük a padlót.
Egyelőre nem világos, hogy mikor válhat megszokottá az igazi mesterséges intelligenciát használó botok használata a videojátékokban.
Ha szeretne még több érdekes techhírt olvasni, akkor kövesse az Origo Techbázis Facebook-oldalát, kattintson ide!