Az internetes vállalkozások számára kiemelkedő jelentőségű a keresőoptimalizálás. A művelet során a webfejlesztők olyan módosításokat végeznek a weboldalak kódjaiban, amelyeknek köszönhetően azok remélhetően jó helyezést érnek majd el az internetes keresőmotorokban.
Ezzel önmagában nincs probléma, azonban a valamilyen módon rosszindulatú és kártékony tartalmú webhelyek üzemeltetői persze folyamatosan próbálják manipulálni a keresési találatokat. Szerencsére a Google és a társai mára elég jók lettek a klasszikus manipulációs kísérletek felismerésében és büntetésében.
Erre válaszul most újféle befolyásolási módszert találtak ki a mesterkedők: a keresőmotorok automatikus keresési javaslatait kezdték el manipulálni.
Három egyesült államokbeli egyetem közös kutatása alapján vészesen terjed az új módszer, a javaslatok elemzése során arra jutottak, hogy
már minden kétszázadik kitöltési javaslatos lista manipulált.
Ez elsősorban mobilokon nagy probléma, hiszen a netezők kényelmi okból akkor is hajlamosak rákoppintani valamelyik felkínált keresési javaslatra, ha maguktól nem teljesen ugyanazt a szöveget pötyögték volna be az érintőkijelzőn.
Az új manipulációs technika köré már konkrétan ipar is épülni kezdett, a kutatók öt olyan vállalatot találtak, amelyek szolgáltatásként árulják a keresési javaslatok manipulációját. Ezek közül három az Egyesült Államokban, kettő pedig Kínában működik.
A kutatók természetesen megkeresték a keresőmotorok üzemeltetőit a felfedezéseikkel, közülük a Google biztosan reagált is rá. Szándékosan nem árulták el, hogy mit mondott a keresőcég, ami alapján feltételezhető, hogy foglalkozik a probléma minimalizálásával.
Ha szeretne még több érdekes techhírt olvasni, akkor kövesse az Origo Techbázis Facebook-oldalát, kattintson ide!