A héten új fejezet kezdődött a valós idejű számítógépes grafika történetében: a Microsoft és a grafikus chipek tervezői megkezdték az eddig csak előre renderelt anyagokban használt ray-tracing technológia használhatóvá tételét a 3D-s alkalmazásokban, hogy minden eddiginél valósághűbb fény-árnyék effektek és tükröződések kerülhessenek például a videojátékokba is. A következő években kevés látszata lesz a törekvésnek, hiszen a ray-tracing brutálisan erőforrásigényes, viszont legalább mire felnőnek a videokártyák a feladathoz, addigra meglesznek az effektek megvalósításához szükséges, gyermekbetegségektől mentes alapok.
A ray-tracinges bejelentések után a Game Developers Conference fejlesztői eseményen az Unreal Engine játékmotort fejlesztő Epic Games is megtartotta a szokásos „State of Unreal" előadását, amely során a szoftverével kapcsolatos újdonságokat prezentálja évről évre a vállalat. A fenti videót az Epic készítette, a bő egyperces kis demonstráció során az Unreal motorban ray-tracinggel megvalósítható tükröződéseket demonstrálta a vállalat.
Ha mindegy jól megy, akkor nagyjából így nézhet majd ki tíz év múlva egy Star Wars-játék.
Ezen túlmenően a vállalat a legújabb motion capture technikákkal kapcsolatos fejlesztéseket is demonstrálta. Az első videón a 3D-ben lemodellezett Andy Serkis színész alakítása látható, a lenti videón pedig ráhúzták az alakítását egy földönkívüli teremtmény fejmodelljére.
Ha szeretne még több érdekes techhírt olvasni, akkor kövesse az Origo Techbázis Facebook-oldalát, kattintson ide!