A rossz hirdetési élmények (például az adathalászat vagy a félrevezető és felhasználói élményt romboló reklámok) a felhasználókat és a szabályszerűen hirdetőket is negatívan érintik. A Google 2017-ben több hirdetést és kártékony szereplőt távolított el a hirdetési rendszereiből, mint korábban bármikor.
A Google az elmúlt időszakban 28 új hirdetési és 20 kiadói irányelvet vezetett be. Hálózatából a kriptovalutákat népszerűsítő hirdetések mellett olyan szabályozatlan vagy spekulatív pénzügyi termékeket is kitiltott, mint a CFD (Contract for Difference) ügyletek, vagy a bináris opciós kereskedés.
Az új irányelvek mellett új technológiát is bevezetett a Google, melynek segítségével képes levenni az általa kiszolgált hirdetéseket az olyan oldalakról, amelyek szintén ütköznek az irányelvekkel. Ilyen oldalból bő 2 millió került eltávolításra.
Ha szeretne még több érdekes techhírt olvasni, akkor kövesse az Origo Techbázis Facebook-oldalát, kattintson ide!