A Spotify mindig is azzal reklámozta magát a zenekiadóknak és a zenészeknek, hogy lényegében egy kalózkodás elleni csodafegyver: a zenéért fizetni nem tudó vagy hajlandó netezők használhatják a reklámokkal megtámogatott ingyenes kiadását, a Premium csomagra előfizetők pedig havi néhány euróért jobb hangminőséget és reklámmentességet, mobilokon pedig kényelmi funkciókat kapnak.
Mindezek után a tőzsdére készülő Spotify nemrég kénytelen volt bevallani, hogy újabban csatlakozott a kalózkodás áldozatai közé. Az alkalmazásainak crackelt kiadásai lehetővé teszik, hogy az ingyenes felhasználói fiókkal rendelkező kalózok is élvezhessék a Premium-előfizetés összes előnyét.
Az elvárhatónak megfelelően a vállalat lecsapott a crackelt szoftvereit terjesztő webhelyekre, megpróbálta letiltani a warezolós szoftvereket a hálózatáról, továbbá e-mailben értesítette a kalózkodó felhasználókat, hogy legyenek szívesek a hivatalos klienst használni.
Egy soha véget nem érő szélmalomharc kezdetének vagyunk a szemtanúi, megkezdődött a macska-egér harc a Spotify és a kalózok között.
Az érdekes kérdés persze az, hogy vajon hányan kalózkodják a Spotifyt? A cég által kiadott legfrissebb adatok szerint tavaly decemberben a szolgáltatásnak 157 millió aktív felhasználója volt, közülük 86 millióan használtak ingyenes fiókot.
Jelenleg az ingyenes előfizetők közül olyan 2 millióan használnak crackelt klienst, azaz
olyan 2 százalék körül van a Spotifyt kalózkodók aránya.
Ha szeretne még több érdekes techhírt olvasni, akkor kövesse az Origo Techbázis Facebook-oldalát, kattintson ide!