Az érdeklődési kör alapján testre szabott hírek mutogatása nem újdonság a mobiliparban, a HTC Blinkfeed, a Google Asszisztens, továbbá a mobilos Google Chrome is próbálja ezzel a módszerrel növelni a felhasználók mobilozási idejét. Hamarosan a ZTE is csatlakozik a partihoz, a vállalat okostelefonjai a Taboola híraggregátor segítségével jelenítenek majd meg ajánlott cikkeket.
A ZTE számára az együttműködés egy új bevételi forrást jelent, hiszen a Taboola fizetni fog a vállalatnak, hogy a készülékein keresztül növelje a forgalmát. A partnerség nem az ördögtől való, azonban a Taboola kissé negatív megítélésnek örvend, hiszen a különféle webhelyekbe beágyazott reklámfelületein rendkívül szenzációhajhász és kattintásvadász címek megjelenítésével próbálja maximalizálni a forgalmát.
Sajnos az együttműködésről kiadott sajtóközleményből nem világos, hogy melyik országokban és mikortól kezdenek állnak majd neki a hírek mutogatásának a ZTE készülékei, de külön kiemelték a dokumentumban, hogy a Taboola megfelel az új európai adatvédelmi törvényeknek (GDPR).
A magyar vásárlók szempontjából fontos kérdéseinkkel megkerestük a ZTE-t, így többek közt remélhetően hamarosan kiderül, hogy hazánkban fognak-e reklámokat mutogatni az okostelefonjai, és ha igen, akkor kikapcsolhatóak lesznek-e a cikkajánlók.
Ha szeretne még több érdekes techhírt olvasni, akkor kövesse az Origo Techbázis Facebook-oldalát, kattintson ide!