Ezt a virtuális munkahelyi környezetet, a Workplace-t több mint 30.000 szervezet használja, köztük a Heineken, Spotify és Starbucks is. De vajon működik-e a rendszer a hazai gyakorlatban is? Az Intren digitális ügynökség tapasztalatai következnek.
A Facebook nem találta fel a spanyolviaszt, számos hasonló rendszer létezik a piacon.
A 2016-os bevezetése óta mégis már több tízezer szervezet használja a Workplace-t világszerte.
Mivel a munkavállalók nagy részének van saját Facebook fiókja, így a platform ereje az ismerős felület könnyen kezelhetőségében rejlik. Ahogy nő a szervezet, egyre nagyobb kihívás megoldani, hogy minden kollégához eljusson az összes fontos információ.
És ezt a nyári időszak csak tovább nehezíti"
– emeli ki Gandera Balázs, az Intren digitális ügynökség vezetője. – „Ezért vezettük be a Workplace-t, amit a projektalapú csetszobák létrehozásától a dokumentumok megosztásán át a meetingek szervezéséig, nagyon sok folyamatba bevonunk. A bevezetéskor szinte rögtön látszott, hogy a Facebook virtuális munkahelyi környezete nagyon könnyen használható, hiszen nem idegen a kollégáknak. Így rengeteg időt spóroltunk."
A nyári időszakban lehetetlen, hogy minden kolléga ott legyen az összes számára releváns meetingen, konferencián, workshopon. Ezért nagy segítség a cégek számára a live video funkció, amivel megoldható az adott esemény online közvetítése. Később a videót el is menthetjük, mintegy virtuális memoként. Így a szabadságról visszatérő kollégák is megnézhetik a felvételt. A helyettesítés megszervezésében a keresőfunkciónak van nagy szerepe. Többé már nem kell a fileszerverek erdejében tévelyegni; az adatok könnyen megoszthatóak a Workplace-n keresztül is.
A Facebook adatkezelési botránya óta könnyen felmerülhet a kérdés, hogy a céges adatok megosztása milyen kockázati tényezőkkel járhat. A felhasználói feltételekben a Facebook kiemeli, hogy adatokat gyűjt a platformon megosztott anyagok alapján, és ezeket az adatokat fel is használja. Reklámok ugyan nincsenek a Workplace-en, de az biztos, hogy a Facebooknak megéri adatokat gyűjteni például arról, hogy mennyien dolgoznak home office-ból, és hova szerveznek ki feladatokat a vállalatok. A kulcs, abban rejlik, hogy tudatosan használjuk a Workplace-t. Ha CRM rendszert szeretnénk belőle faragni, az nem fog menni, de ha egy hatékony belsőkommunikációs platformra van szükségünk, akkor jó helyen járunk.
Ha szeretne még több érdekes techhírt olvasni, akkor kövesse az Origo Techbázis Facebook-oldalát, kattintson ide!