Tim Cook korábban úgy érezte, hogy India lesz a következő Kína az Apple számára. Kína a világ legnagyobb piaca az okostelefonos ágazatban, és egyben az Apple második legnagyobb piaca is. Amikor a kínai eladások visszaestek, az Apple abban reménykedett, hogy az indiai felhasználók nagy mennyiségben kezdik el vásárolni az iPhone-okat. India ugyanis a világ második legnagyobb mobilos piaca.
Mivel az indiai felhasználók gazdasági helyzete nem a legjobb, ezért az Apple régi modelleket igyekszik eladni a régióban: iPhone SE és iPhone 6S készülékeket, helyi gyártásban a minimalizált adók érdekében.
Míg Indiában a Xiaomi jól árazott készülékei bombasikernek számítanak, addig az iPhone-ok nem igazán kellenek az embereknek.
A Counterpoint Research becslései szerint az Apple az idei első félév során még 1 millió iPhone-t sem tudott eladni Indiában (pedig tavaly 3,2 millió fogyott az országban). India piacának mindössze 2 százalékát birtokolja az Apple. A helyzetet tovább rontja, hogy a vállalat helyi vezetői közül három is otthagyta a céget. Az elemzők szerint az Apple a maradék népszerűségét is elveszítheti a régióban.