Az internetes szolgáltatások készítői sejthetően nem szeretik, mikor a felhasználóik átköltözködnek a konkurenciájukhoz, ez számukra üzletileg kedvezőtlen. Éppen ezért is eddig legfeljebb arra láttunk példát, hogy a szolgáltatások készítői adatimportáló eszközökkel segítettek az új felhasználóiknak a rivális szolgáltatások elhagyására, de ellentétes elven működő exportáló eszközöket már nem értek rá készíteni a csalódott ügyfeleik számára. Ettől függetlenül a népszerű szolgáltatások mind lehetővé teszik a felhasználói adatok ZIP-ekben való letöltését, de a felhasználóknak persze még így is kézzel kell feltölteniük az új szolgáltatásba az adataikat.
Most nagy meglepetésre a Google, a Microsoft, a Twitter, a Facebook, az Instagram, a Flickr, a SmugMug és a Remember the Milk bejelentették a közös Data Transfer Project kezdeményezésüket. Ennek keretében a résztvevő cégek olyan szabványos keretrendszereket és eljárásokat dolgoznak ki, amelyek segítségével könnyen átmozgathatóak a rendszereik közt a felhasználói adatok, legyenek azok e-mailek, kontaktok, naptárbejegyzések, feladatlisták, vagy éppen fotók.
Ennek köszönhetően a költözködő felhasználóknak nem kell először letölteniük az adataikat a régi szolgáltatásból, majd feltölteniük azokat az újba; akár percek alatt átköltözhetnek az egyikből a másikba.
A cégek szerint ez nem csak a nyilvánvaló kényelmi okból előnyös a felhasználók számára, hanem mert ösztönzi a résztvevő cégeket a kegyeikért való versengésre. Az adatok könnyű mozgathatósága kétélű fegyver, de a résztvevők hajlandóak vállalni a rizikót.
A Data Transfer Project természetesen nyitott az érdeklődők számára, bármely szolgáltatás csatlakozhat a fent említett cégekhez.
Ha szeretne még több érdekes techhírt olvasni, akkor kövesse az Origo Techbázis Facebook-oldalát, kattintson ide!