A Facebook már a böngészőpiacon is egyre fontosabb
![](https://cdn.origo.hu/2023/12/1PO-WxmlYiPzy9oJwORpoZ0XllK7HGDH2pvw3nGjVA4/fill/1347/758/no/1/aHR0cHM6Ly9jbXNjZG4uYXBwLmNvbnRlbnQucHJpdmF0ZS9jb250ZW50LzkxNWFmYWZmNDg0YjQxMWQ5NDgzMGUzN2FiZDhmMWEw.webp)
Bár globális szinten az Android a legnépszerűbb mobilos rendszer, az Apple mobilos platformja sok tekintetben megelőzi.
A Mixpanel legutóbbi jelentése több mint 3 milliárd eseményt és több millió felhasználót vizsgált a mobilos világban.
Egyelőre csak az amerikai adatok vannak meg, ezek alapján viszont a régióban az év első felében az iOS volt a legnépszerűbb mobilos rendszer, 65,54 százalékos piaci részesedéssel. Az Androidnak 34,46 százalék jutott.
Értelemszerűen így a Safari is kedveltebb böngésző Amerikában, mint a Chrome, legalábbis mobilon. Itt 25 százalék a különbség.
Figyelemreméltó adat, hogy a Facebook részesedése az amerikai böngészőpiacon már 7,63 százalék. Ez azt jelenti, hogy az amerikai emberek előszeretettel olvasnak híreket mobilon, a Facebookon keresztül.
Vagyis újabb bizonyíték van arra, hogy a Facebook véleménybefolyásoló hatása igen nagy.
12 államban a Facebook részesedése több mint 10 százalék a mobilos böngészők piacán.