Mint ismeretes, a körülbelül két hónapja életbe lépett új európai adatvédelmi szabályozás nem csak az európai cégekre vonatkozik, hanem minden olyan vállalkozásra, amely európai ügyfelek adatait is kezeli.
A többség számára sokáig nem volt nyilvánvaló, de a GDPR még a regisztrációt sem feltétlenül igénylő hírportáloknak is problémát jelenthetett, ezek ugyanis a GDPR-nak nem feltétlenül megfelelő statisztikai és hirdetési szolgáltatásokat vesznek igénybe. Éppen ezért is egyes Európán kívüli portálok inkább úgy döntöttek, hogy a GDPR életbe lépése után átmenetileg vagy „örökre" kitiltják az európai látogatókat a webhelyeikről.
Ez elsőre borzasztó megoldásnak tűnik, hiszen így nyilván csökken a látogatottságuk, ám ettől függetlenül most kiderült, hogy ezernél is több egyesült államokbeli hírportál a mai napig nem hajlandó engedélyezni az európai, vagy legalábbis a földrajzilag Európában lévő látogatók számára a tartalmak böngészését.
A száz legnagyobb amerikai hírportál körülbelül harmada is közéjük tartozik, például a Los Angeles Times és a Chicago Tribune is kitiltotta az európaiakat.
További érdekesség, hogy egyes nagy kiadóknak egyelőre eszük ágában sincs megfelelni a GDPR-nak, ugyanis a forgalmuk csak elhanyagolható része érkezik a Vén Kontinensről, így sem maga a megfelelőség, sem pedig a megfelelőség miatt szükséges informatikai fejlesztések nem érnék meg az árukat. Ezen az állásponton van például a nagyobb városokban helyi híroldalakat működtető Lee Enterprises kiadó is.
Természetesen a számottevő európai látogatói bázissal rendelkező hírportálok már az első naptól kezdve megfeleltek a GDPR-nak: a Washington Posthoz, a New York Times-hoz, vagy éppen a CNN-hez hasonló kiadványok nem dobhatják el rengeteg olvasójukat csak azért, mert bosszantó szabályozásoknak kell miattuk megfelelniük.
Ha szeretne még több érdekes techhírt olvasni, akkor kövesse az Origo Techbázis Facebook-oldalát, kattintson ide!