A többség valószínűleg hallott már az imposztor-szindrómáról, sokan pedig tapasztalták is, vagy legalábbis a kutatások szerint az emberek olyan 70 százaléka az életében legalább egyszer imposztornak érzi magát. A jelenségben szenvedők tévesen nem hiszik el magukról, hogy rendelkeznek a megfelelő tudással és képességekkel az állásuk betöltéséhez, nem képesek értékelni az eredményeiket. Úgy érzik, hogy pusztán egy szerepet játszanak, és csak a szerencsének köszönhetően jutottak el a jelenlegi pozíciójukba. Emiatt előbb-utóbb le fognak lepleződni, és persze elveszítik az állásukat.
A Blind friss közvélemény-kutatása szerint az imposztor-szindróma meglepően magas arányban érinti a legnagyobb techcégek dolgozóit, a 10 402 válaszadó
58 százaléka érzi magát kamunak.
Sajnos a válaszadóknak nem kellett részletezniük, hogy milyen gyakran merül fel bennük az érzés, pedig ez valószínűleg sokat árnyalna az összképen. A kérdés megfogalmazása ettől függetlenül arra engedett következtetni, hogy az állandó jellegű érzésre gondol a Blind.
A Blind összesen 17 nagy techcég esetében tudott elég választ begyűjteni ahhoz, hogy aránylag reprezentatívnak ítélje a kapott adatokat. A fenti grafikon alapján csak az Apple, a Cisco és az eBay esetében volt 50 százalék alatt az imposztor-szindrómások aránya, az átlagérték felett pedig hét vállalat végzett, köztük például a Facebook, az Amazon és az Oracle dolgozói.
A messze legmagasabb arányban valamiért az Expedia utazási oldal munkatársai tartják magukat a kamunak (73%), de érdekes módon a rivális Booking.com (64%), továbbá a részlegesen konkurens Airbnb (62%) dolgozói is az átlag felett teljesítenek ezen a téren.
Ha szeretne még több érdekes techhírt olvasni, akkor kövesse az Origo Techbázis Facebook-oldalát, kattintson ide!