Pár hónappal ezelőtt a Google Chrome beépített hirdetésblokkolót kapott. Ez fura lépésnek tűnhet a hirdetésekből élő Google-től, de a böngészője valójában nem az összes reklámot próbálja letiltani, hanem csak a rosszindulatú és a zavaró megoldásokat. Az ötlet szerint a „rossz" hirdetések eltüntetésével talán csökkenthető annak az esélye, hogy a netezők teljes értékű reklámblokkoló bővítményeket telepítsenek, azaz mindent hirdetést letiltsanak.
A Google most közölte, hogy a reklámblokkolása eddig nem ment elég messzire, a kártékony vagy bosszantó hirdetések csak olyan felét tiltotta le. Emiatt a december elején érkező Chrome 71-től kibővül a reklámblokkolásra használt szabálykészlet, onnantól kezdve a Google a hamis üzenetektől is megpróbálja megszabadítani a böngészőjét használókat.
„Hirdetések vagy egyéb elemek, amelyek chatablakokra, figyelmeztetésekre, párbeszédablakokra, vagy egyéb értékesítésekre emlékeztetnek, a lekattintásukkor pedig reklámokra vagy nyitóoldalakra vezetnek" – áll a Google által hamisnak titulált hirdetések leírásában.
A Google nem a forrásuknál próbálja blokkolni a rosszindulatú hirdetéseket, hanem a reklámokat konkrétan megjelenítő webhelyekre fog lecsapni. A hamis reklámok megjelenítésén kapott portálok üzemeltetőit a cég elsőként figyelmezteti a Google Search Console webhelyen keresztül, hogy 30 napjuk van a rosszindulatú hirdetéseik kigyomlálására.
Ha nem fejezik be a nehezményezett hirdetések megjelenítését, akkor az összes reklámjukat blokkolni fogja a Chrome.
Ha szeretne még több érdekes techhírt olvasni, akkor kövesse az Origo Techbázis Facebook-oldalát, kattintson ide!