Nehéz helyzetben van a digitális számítógépes játékokat áruló Steam, hiszen a világ legnagyobb efféle boltjaként egyszerre kell szem előtt tartania az egyfős fejlesztők és a milliárd forintokból játékokat készítő kiadók érdekeit. Emiatt folyamatosan változtatgat a tartalomajánló algoritmusain, és sajnos ritka az olyan eset, mikor nem sikerül kiszúrnia a fejlesztők és a kiadók egy részével. A jelek szerint megint áll a bál.
Október elején számos egyfős vagy párszemélyes játékfejlesztő cég arról kezdett panaszkodni, hogy egyik napról a másikra drámaian és tartósan leestek a játékaik eladásai, valamiféle módosításnak köszönhetően nem érkezik a megszokott mennyiségű forgalom a termékeik steames áruházi oldalára. A Valve támogatási fórumán már egy 50 oldalas kommenthegy alakult ki a probléma miatt, a fejlesztők reménykednek benne, hogy csak valamiféle bugról van szó.
Hírünk írásáig a Valve nem kommentálta a problémát, pedig már két hónapja fennáll.
Mindeközben kiderült, hogy október elejétől megváltozott a Steam fejlesztői szerződése, az új változat számottevően több pénzt hagy a sikerjátékok készítőinek a zsebében.
Eddig a játékokból származó bevétel univerzálisan 70/30 arányban oszlott meg a fejlesztők és a Valve között, azonban a kérdéses naptól a 10 millió dolláros bevételt elérő játékok fejlesztői már a bevétel 75 százalékát kapják meg, 50 millió dolláros bevételtől pedig a pénz 80 százaléka üti a markukat.
Egyelőre nem tudni, hogy az indie fejlesztők eladásainak a bezuhanása és az új fejlesztői szerződés életbe lépése között van-e bármiféle összefüggés.
Ha szeretne még több érdekes techhírt olvasni, akkor kövesse az Origo Techbázis Facebook-oldalát, kattintson ide!