Május 25-én életbe lép az Európai Unió polgárainak adatait kezelő cégekre vonatkozó új szabályozás. A GDPR jelentős előrelépés a fogyasztók számára, hiszen az eddigieknél jelentősen szigorúbb és átláthatóbb adatvédelmi gyakorlatra kényszeríti az adatkezelőket, és több rendelkezési jogot garantál az uniós polgárok számára.
Ennek egyik látványos következménye, hogy rengeteg vállalkozásnak teljesen újra kellett írnia az adatkezelési feltételeit, a GDPR szerint ugyanis a dokumentumok kizárólag olyan szövegezést kaphatnak, amelyet bármely átlagos értelmi képességű uniós polgár képes lehet érdemi erőfeszítés nélkül megérteni.
Mehetnek a kukába a cégek által eddig használt, hivatalos nyelvű hadovák.
Mostanra a Google is elkészült az újraírt adatvédelmi feltételeivel, és bizony jár a piros pont a cégnek, az új tájékoztatás valóban áttekinthetőre és érthetőre sikerült. A május 25-én érvénybe lépő szerződés tartalmilag csak kisebb jelentőségű változtatásokat hoz a jelenlegi szerződéshez képest, hogy maradéktalanul megfeleljen a GDPR előírásainak.
Ha szeretne még több érdekes techhírt olvasni, akkor kövesse az Origo Techbázis Facebook-oldalát, kattintson ide!