A YouTube-ra főállásban tartalmakat készítők abszolút nélkülözhetetlenek a videomegosztó számára a dominanciájának fenntartásához. Sajnos ehhez képest az elmúlt években számos alkalommal sikerült kiváltania a tartalomkészítők haragját: a reklámbevételek egy részének a visszaosztása nehezen tervezhető bevételt jelent a videósok számára, plusz technikai gondok is akadtak és akadhatnak, például a hírhedt Content ID tartalomvédelmi rendszer hibái miatt kapott büntetések bármikor veszélybe sodorhatják a megélhetésüket.
A YouTube most új bevételszerzési módszereket jelentett be a népszerű csatornák számára. A legfontosabb, hogy a rajongók képesek lesznek havi rendszerességgel számlázott,
5 dolláros adományokat felajánlani a tartalomkészítőknek,
ebben a Patreon közösségi finanszírozós portált másolja a YouTube. A pénzért cserébe például exkluzív élő közvetítések vagy emojik járhatnak a fanoknak, de a videósok dönthetik el, hogy mit ajánlanak fel. Az opció a 100 ezer feletti feliratkozóval rendelkező csatornák számára lesz elérhető.
További fontos újdonság, hogy 10 ezer feliratkozó felett testre szabott ajándéktárgyakat is árulhatnak majd a youtuberek, bár ez a belátható jövőben csak az egyesült államokbeli csatornák számára lesz elérhető.
Végül érdekes még a Premieres funkció is, ennek segítségével előre rögzített videókat tehetnek majd elérhető az élő adások esetében megszokott módon a youtuberek, nyilván előre beharangozva, valós idejű chatelési funkcióval, amely mellesleg lehetőséget ad az egyszeri adományok felajánlására is. A Premieres szintén 10 ezer feletti feliratkozó esetében aktiválódik.
Ha szeretne még több érdekes techhírt olvasni, akkor kövesse az Origo Techbázis Facebook-oldalát, kattintson ide!