Az alkalmazáson belüli vásárlásokat tartalmazó, free-to-play mobiljátékok közönségét monetizációs szempontból két csoportra lehet osztani: a kisebbséget képező „bálnák" sokkoló mennyiség pénzt költenek a legkülönfélébb holmikra, míg a játékosok döntő többsége alig, vagy egyáltalán nem vásárol semmit bennük; ők csak a játékokban megjelenő reklámokon keresztül hoznak némi pénzt a fejlesztők konyhájára.
A Google most enyhén szólva is rossz szájízt hagyó fejlesztéssel dicsekedett el a hirdetési megoldásaival foglalkozó blogjában: az AdMob hirdetési rendszere képessé vált gépi tanulással előrejelezni, hogy a játékosok mekkora valószínűséggel fognak pénzt költeni, és akiknél nagy az alkalmazáson belüli vásárlás valószínűsége, azoknál egyáltalán nem jelennek meg reklámok.
Ez nem kedves gesztus a Google részéről, az újdonságnak két célja van: a reklámok mellőzése egyrészt kisebb valószínűséggel veszi el a bálnák kedvét a játéktól, másrészt pedig így semmi sem szakíthatja félbe a pénzköltésüket.
Ha szeretne még több érdekes techhírt olvasni, akkor kövesse az Origo Techbázis Facebook-oldalát, kattintson ide!