Nem titok, hogy a közösségi hálózatok némi pályakorrekciót végrehajtva a jövőben kisebb mértékben kívánnak függeni a reklámbevételektől, helyette inkább a termékek értékesítésére tennék a hangsúlyt, a jelenleginél sokkal „webshoposabbá" válnának. Nem lesznek konkrétan webshopok, helyette csak közvetítői szerepet töltenének be az eladók és vevők között, némi díjért cserébe könnyebbé tennék mindkét fél életét.
A Facebook tulajdonában lévő Instagram most rálépett erre az útra, innentől kezdve az Egyesült Államokban közvetlenül a mobilalkalmazásából lehet megvásárolni 21 népszerű márka termékeit. Ez jelentős kényelmi előrelépés, hiszen a vevőknek elég egyszer megadniuk a rendelések leadásához szükséges információkat, nem kell mindenféle webshopokba regisztrálniuk.
Sejthetően első körben ruházati és szépségápolási márkák csatlakoztak a közvetlen vásárlási programhoz, a vevők például az Adidas, a Dior, a H&M, a Michael Kors, a Prada és a Zara termékeit vehetik majd meg az Instagram appjából. Nem világos, hogy a funkció az USA-n kívül mikortól kezdve válhat elérhetővé.
Ha szeretne még több érdekes techhírt olvasni, akkor kövesse az Origo Techbázis Facebook-oldalát, kattintson ide!