Az e-sportként is széles körben űzött DOTA2 alapvetően free to play üzleti modellt használ, de az efféle termékekhez képest korrekt módon bánik a játékosokkal, hiszen nem lehet benne valódi pénzért a játékmenetet befolyásolni képes tárgyakat és erőforrásokat vásárolni. Emiatt nem történhet meg az, hogy a fizetős játékosoknak nagyobb esélyük van a nyerésre, mint a pénzt nem költő gamereknek; ezt pay to win üzleti modellnek csúfolják az iparban.
A The Verge beszámolója szerint sajnos most némi folt esett a DOTA2 hírnevén, hiszen a kozmetikai elemeket tartalmazó, 8,75 eurónál kezdődő The International 2019 Battle Pass nélkül nem érhető el az egyik legfontosabb funkció, amit a fejlesztést végző Valve valaha hozzáadott a játékhoz:
a mérgező játékosok elkerülése.
A funkcióval a túlságosan piszkos szájú, másokat sértegető, csaló, vagy épp a csapatot szabotáló játékosok jelentésekor be tudják állítani a gamerek, hogy a jövőben lehetőség szerint ne kerüljenek újból egy csapatba a problémás figurákkal.
Ennek nyilvánvalóan egy mindenki számára elérhető funkciónak kellene lennie. További probléma, hogy nem egy konkrét blokkolási funkcióról van szó, csak preferenciaállításra alkalmas az újdonság, így már alapjáraton is kérdéses, hogy jelen formájában egyáltalán mennyi értelme van.
Ha szeretne még több érdekes techhírt olvasni, akkor kövesse az Origo Techbázis Facebook-oldalát, kattintson ide!