Hétfőn a The Wall Street Journal érdekes sztorival állt elő: a forrásai szerint a Google növelni kívánja Chrome böngészőt használók magánszféráját azzal, hogy lehetővé teszi számukra az őket követő reklámcégek letiltását. A funkció állítólag éveken át vita tárgya volt a vállalaton belül, ami nem csoda, hiszen a Google bevételének jelentős része a hirdetések kiszolgálásából származik, a releváns reklámok megjelenítéséhez pedig muszáj kémkedni az internetezők után.
A Google I/O fejlesztői konferencián most hivatalossá vált újítás, valamikor az idei év során válik majd elérhetővé a felhasználók számára. A részletek egyelőre homályosak, azonban elméletileg lesz egy új felület a Chrome-ban, ahol áttekinthetőek lesznek a böngészőbe mentett sütik és a reklámcégek, a netezők pedig letilthatják az őket követni próbáló hirdetéskiszolgálókat.
Emellett a fejlesztők erősítik a böngésző ujjlenyomatozás elleni védelmét is, hiszen a hirdetőcégek részben már nem sütiket használnak a netezők azonosítására, hanem a böngészőik által kikotyogott információk alapján dolgoznak.
Ami érdekessé teszi a helyzetet, hogy a WSJ információi alapján mindezek a lépések szinte semmiféle hatással sem lesznek a Google azon képességére, hogy kövesse a Chrome-ot használókat; valójában csak a rivális hirdetőcégekkel szúrhat ki alaposan a vállalat.
Ha ez csak részben igaz, akkor is újabb versenyhatósági vizsgálatok elé nézhet a vállalat.
Ha szeretne még több érdekes techhírt olvasni, akkor kövesse az Origo Techbázis Facebook-oldalát, kattintson ide!