Az elmúlt években az Apple a saját vásárlóinak egyik legnagyobb ellenségévé vált, hiszen nagyon sokáig elment, hogy lehetetlenné tegye az eszközeinek nem hivatalos szervizekben való javítását. A jelek szerint volt értelme botrányt csapni a fogyasztóellenes magatartása miatt, a nyomásnak engedve most elindította az Independent Repair Provider Programot.
Ennek keretében a független szervizek jogosulttá válnak a már nem garanciális iPhone-ok tipikus javítási munkáinak az elvégzésére, például cserélhetik az akkut és az érintőkijelzőt. A programba jelentkező szervizek munkatársai hozzáférnek a szükséges oktatóanyagokhoz, és online vizsgát kell tenniük minden egyes javítani kívánt iPhone-modell esetében.
A független műhelyek ugyanannyiért rendelhetik majd a pótalkatrészeket és a szerszámokat az Apple-től, mint a hivatalos javítóközpontok.
A program első körben Észak-Amerikában indult el, azonban a belátható jövőben Európában és Ázsiában is elérhetővé fog válni a független szervizek számára. Egyelőre nem tudni, hogy az Apple más termékei bekerülnek-e majd a repertoárjába, remélhetően idővel például az iPadeket és Mac gépeket is lehet majd független műhelyekben javíttatni.
A program üdvözlendő, hiszen lehetővé teszi majd a fogyasztók számára, hogy az eddiginél gyorsabban, kényelmesebben és olcsóbban javíttathassák az okostelefonjaikat.
Ha szeretne még több érdekes techhírt olvasni, akkor kövesse az Origo Techbázis Facebook-oldalát, kattintson ide!