Az elmúlt bő egy évben rengeteg figyelmet kaptak a játékokban sok esetben valódi pénzért megvásárolható loot boxok. Ezek zsákbamacska mikrotranzakciók, hiszen csak a virtuális dobozok kinyitásakor derül ki, hogy milyen játékbeli erőforrásokat, tárgyakat, kozmetikai elemeket kaptak a vevők a pénzükért cserébe. A világ nagy részén legálisak, de Belgium és Hollandia betiltotta bizonyos formáikat, például a belga játékosok egyáltalán nem vehetnek loot boxokat a FIFA Ultimate Teamben.
Az egyesült államokbeli ESA (Entertainment Software Association) koordinálása mellett most történt némi előrelépés a loot boxok ügyében: a legnagyobb iparági szereplők a jövő évtől kezdődően minden játékban fel fogják tüntetni, hogy milyen eséllyel lehet a loot boxok kinyitásakor megszerezni a különböző elemeket.
A Sony, a Microsoft és a Nintendo kötelezni fogják a konzoljaikra játékokat kiadó cégeket a nyerési esélyek mutatására, plusz egyes kiadók – például az Activision Blizzard, a Bandai Namco, a Bethesda, a Bungie, az Electronic Arts, a Take-Two Interactive, az Ubisoft és a Warner Bros – külön is aláírták, hogy elérhetővé teszik az információkat a játékaikban.
A lépés természetesen pozitív, a cégek szerint így sokkal tudatosabb döntéseket hozhatnak majd a fogyasztók. Persze jó kérdés, hogy a gyakorlatban mennyi hatása lesz az esélyek megismerésének, hiszen az efféle számok meglehetősen absztraktak az emberi elme számára, ráadásul
a valószínűségszámítás már önmagában is a matematika egyik legelvontabb része.
Ha szeretne még több érdekes techhírt olvasni, akkor kövesse az Origo Techbázis Facebook-oldalát, kattintson ide!