Bő egy héttel ezelőtt a Google peren kívül egy 170 millió dolláros bírság kifizetésébe egyezett bele, miután az USA Szövetségi Kereskedelmi Bizottsága képes lett volna rábizonyítani, hogy célzott reklámok megjelenítése céljából 13 évnél fiatalabb nézőkről is gyűjtött információkat a YouTube-on. A hatóság szerint ezzel megsértette a gyermekek személyiségi jogainak online védelméről szóló törvényt, miszerint az adatgyűjtés ilyen esetekben csak szülői engedély birtokában végezhető.
A mostani kiegyezésnek komoly jelentősége van az olyan főállású youtuberek számára, akik gyerekeknek szóló tartalmak készítéséből élnek. A jövő év elejétől egyértelműen fel kell címkézniük a 13 év alattiaknak szóló videóikat, ezek lejátszásakor pedig a YouTube nem fog célzott reklámokat megjeleníteni a nézőknek.
A videósok félelmei szerint emiatt drámaian csökken majd a bevételük, és anyagilag ellehetetlenülhet a csatornáik főállású üzemeltetése.
További probléma, január 1-től a feliratkozóik nem kapnak majd értesítést az újonnan közzétett videóikról (hiába kattintottak rá korábban a harang ikonra), továbbá hozzászólni sem tudnak majd a videóik alatt, mindezek pedig hozzájárulhatnak a youtuberek bevételeinek további csökkenéséhez.
A The Verge beszámolója szerint bő egy héttel a döntés után kezd nyilvánvalóvá válni, hogy a youtuberek egy része nem tudja vagy kívánja vállalni a kockázatot, így több rendkívül népszerű (1,2-2,1 millió feliratkozós) csatorna házigazdája is bejelentette, hogy a jövőben tartalmilag, és akár nyelvezetileg is újrapozicionálja a csatornáját.
A céljuk az, hogy elkerüljék a videóik gyerekeknek szóló tartalom kategóriába való besorolását, és a januártól ezzel együtt járó limitációkat. Ennek megfelelően a jövőben a 13 év felettiek lesznek a célközönségük, nem fognak specifikusan ezen életkor alatti gyerekeknek videókat publikálni a YouTube-on.
Ha szeretne még több érdekes techhírt olvasni, akkor kövesse az Origo Techbázis Facebook-oldalát, kattintson ide!