A nagy eszközgyártók ritkán szokták nyilvánosan kritizálni a konkurencia termékeit, azonban az Apple marketinges alelnökeként funkcionáló Phil Schiller a CNET-nek adott interjújában cicaharcba bonyolódott, leszólta az oktatási intézmények piacán hódító Chromebook laptopokat. Ezek az eszközök Google Chrome OS rendszert futtatnak, és három okból kedvelik őket az egyesült államokbeli iskolák: tipikusan 150-200 dollárba kerülnek, érdemi szaktudás és időráfordítás nélkül is karban tarthatóak, továbbá nem lesznek vírusosak.
Az Apple sejthetően határozottan nem szereti a Chromebookokat, hiszen az egyesült államokbeli oktatási szféra a termékeinek egyik tradicionálisan erős és jelentős felvevőpiaca, de a Chromebookok évről évre egyre több ügyfelet vesznek el tőle.
Ennek oka, hogy már évek óta képtelen nem csillagászati árú laptopot vagy asztali gépet kínálni az iskoláknak, helyette iPadeket próbál rájuk sózni, persze kevés sikerrel.
Az Apple jelenleg nem tud mit kezdeni a Chromebookokkal, így Schiller most ráfanyalodott a termékek sárdobálás jellegű kritizálására. Állítása szerint a rivális eszközöket használó tanulók nem fognak sikereket elérni a Chromebookok limitált képességei miatt, hiszen azok csak olcsó dolgozatkitöltő eszközök, és nem inspirálják a nebulókat. Szemben az élvonalbeli, 299 dolláros iPaddel, amely meggyőződése szerint a K-12 közoktatási rendszer informatikai alfája és omegája.
Sejthetően az amerikai közoktatásban sincs kolbászból a kerítés, így mondhat bármit Phil Schiller, sok esetben még a jóval olcsóbb, ráadásul további kiegészítők megvásárlását nem igénylő Chromebookokra is alig telik az intézményeknek.
Ha szeretne még több érdekes techhírt olvasni, akkor kövesse az Origo Techbázis Facebook-oldalát, kattintson ide!