A biztonsági szoftveres üzletben utazó cégek számára a puszta megítélés ugyanolyan fontos, mint a termékeik által kínált védelem, erre jobb példát nem is lehetne találni a Kaspersky évekkel ezelőtt indult, és máig bőven folyamatban lévő kálváriájánál. Éppen ezért is elképesztően kínos a Trend Micro legújabb tájékoztatása, miszerint az egyik alkalmazottja idén augusztus és október között telefonos és e-mailes csalóknak értékesítette a cég egyes fogyasztói ügyfeleinek az adatait.
Erre úgy derült fény, hogy egyre több felhasználói panasz futott be a cég ügyfélszolgálatára, melyek szerint a Trend Micrót megszemélyesítő csalók próbálták őket több-kevesebb sikerrel megkopasztani. Gyorsan gyanússá vált, hogy valamiféle belsős fenyegetés állhat a háttérben, hiszen a panaszosok elmondásai szerint a csalók meglepően sokat tudtak róluk; olyan információk is a birtokukban voltak, amelyeket puszta találgatással vagy internetes keresésekkel lehetetlen kideríteni.
Végül kiderült, hogy valóban sáros az egyik kollégájuk: illetéktelenül hozzáfért a cég terméktámogatási adatbázisához, és az onnan kilopott ügyféladatokat internetes szélhámosoknak értékesítette.
Szerencsére fizetési információk nem kerültek ki a cégtől, tipikusan neveket, e-mail-címeket, támogatási jegyek azonosítókódjait, egyes esetekben telefonszámokat adott át a tolvaj kolléga. A csalók kizárólag angolul beszélő, lakossági ügyfelekre voltak kíváncsiak, a vállalat 12 millió ügyfelének kevesebb, mint 1 százalékáról kaptak adatokat.
A Trend Micro természetesen elbocsátotta az alkalmazottat, továbbá együttműködik a releváns hatóságokkal az ügy felgöngyölítése érdekében.
A könnyű pénzre hajtó kolléga valószínűleg alaposan meg fogja ütni a bokáját.
Ha szeretne még több érdekes techhírt olvasni, akkor kövesse az Origo Techbázis Facebook-oldalát, kattintson ide!