Zuckerberg már készül a Facebook utáni időkre

GettyImageRank2 GRADUATION Education Business Finance and Industry Arts Culture and Entertainment CAMBRIDGE, MA - MAY 25: Facebook Founder and CEO Mark Zuckerberg delivers the commencement address at the Alumni Exercises at Harvard's 366th commencement ex
Mark Zuckerberg a Harvardon
Vágólapra másolva!
A titkosított csevegős, privátabb közösségi szolgáltatások vehetik át a helyét.
Vágólapra másolva!

Nemrég olyan információk érkeztek a Facebook háza tájáról, hogy Mark Zuckerberg személyes utasítására a Messenger, az Instagram, továbbá a WhatsApp illetékesei megkezdték a három eltérő szolgáltatás háttértechnikai összevonását. Ha elkészül a munka, akkor oda-vissza átjárható lesz a trió, azaz például a Messengert használók chatelni tudnak majd az Instagramot és a WhatsAppot használó ismerőseikkel. Emellett mindegyikben eszköztől eszközig titkosított lesz a csevegés.

Mark Zuckerberg a Harvardon Forrás: AFP/2017 Getty Images/Paul Marotta

Mark Zuckerberg szerdán egy rendkívül hosszú blogbejegyzésben most megerősítette ezt, és a kezdeményezés okát is elárulta: meglátása szerint a jövőben

drámaian csökken majd a Facebookhoz hasonló, klasszikus közösségi hálózatok szerepe a kapcsolattartásban.

A helyét a kisebb csoportok közti, a Facebooknál sokkal bizalmasabb információmegosztásra kitalált szolgáltatások veszik át. Amelyekben a chatüzenetek alapvetően privátok, a megosztott információk pedig igény esetén automatikusan és manuálisan is végleg töröltethetőek. Igen: az Instagramról és a WhatsAppról beszél, a kettő kombinációját tartja a következő generációs közösségi médiának.

Az adattitkosítást és a magánszférát pedig az állítása szerint olyan komolyan fogja venni a jövőben, hogy ha egy piacon a törvényi szabályozások miatt nem lesz szavatolható ezek megléte, akkor onnan inkább kivonul a vállalat.

Gyakorlatilag Mark Zuckerbeg nyilvánosan beismerte, hogy a fiatalabb generáció egyszerűen nem találja vonzónak a Facebookhoz hasonló információáradatot rájuk zúdító, további minden elképzelhető módon utánuk kémkedő közösségi szolgáltatásokat. Az utóbbihoz szorosan kapcsolódik, hogy Zuckerberg szerint a következő generációs közösségi média az üzleti modell tekintetében is más lesz, mindenféle reklámok mutogatása helyett sokkal közvetlenebb módon próbálja majd összekötni a boltokkal és szolgáltatókkal a felhasználókat.

Például a webshopjaikra mutogató reklámok helyett közvetlenül webshopot üzemeltethetnek bennük az eladók.

Mivel az új hálózatokon a Facebookkal ellentétben lesz némi privát szférájuk a felhasználóknak, így az extrém szintű személyre szabáson alapuló reklámozási modell nem is működhet rajtuk hatékonyan. Ez nem azt jelenti, hogy fognak hirdetéseket mutogatni, de kevésbé lesznek személyre szabottak.

Mark Zuckerberg mostani beszámolója nem tekinthető nagy meglepetésnek, hiszen már évek óta köztudott, hogy a Facebooknak súlyos gondjai vannak a tinik megszólításával, fiatal felnőttek és a középkorúak pedig egyre inaktívabbá válnak rajta, már csak az idősek imádják a portált. Helyette az Instagram és a WhatsApp az új sztárok.

Persze a különféle algoritmikus problémái mellett valószínűleg az sem segít a Facebook helyzetén, hogy már két éve fulladozik a komikusan gátlástalan adatgyűjtésével kapcsolatos botrányokban.

Zuckerberg szerint az általa elképzelt, következő generációs közösségi média megvalósulásáig még jó néhány év hátra van, azonban a munka már megkezdődött a tervek megvalósításán.

Ha szeretne még több érdekes techhírt olvasni, akkor kövesse az Origo Techbázis Facebook-oldalát, kattintson ide!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Origo Google News oldalán is!

Mindent egy helyen az Eb-ről