A jelenleg elérhető, vagy a jövőben elinduló játékstreamelő szolgáltatásokhoz képest a GeForce Now jelentősen eltérő üzleti modellt használ: nem teszi lehetővé a játékok megvásárlását vagy kibérlését, helyette a gamerek a Steamen és a riválisaiban már megvett játékaikkal játszhatnak benne. Lényegében a cég csak egy távoli számítógépet biztosít a termékek futtatásához.
A szolgáltatás elindulásakor jó eséllyel senkiben sem merült fel, hogy bármiféle jogi probléma is lehetne vele, azonban először az Activision, majd a Wolfenstein: Youngblood kivételével a Bethesda játékai is mind eltűntek belőle.
Mint mostanra kiderült, az NVIDIA-nak nem volt engedélye rá, hogy elérhetővé tegye a játékaikat a szolgáltatásban.
A héten folytatódott a dráma, ezúttal egy indie játékfejlesztő szedette ki a játékát a szolgáltatásból, így most már a The Long Dark sem játszható a GeForce Now-ban. A Hinterland Games szerint az NVIDIA nem kért engedélyt a GeForce Now-ba való felvételére, ám ha ez megtörtént volna, akkor egy formális megállapodás aláírását követően jó eséllyel ott lehetne a repertoárjában.
Az NVIDIA beismerte, hogy hibázott, és felajánlotta az ügy elsimítását. Ezt a fejlesztő elutasította, jelenleg nem szeretné, ha elérhető lenne a játék a GeForce Now-ban.
A gamerek reakciói két csoportra oszthatóak: az egyik felük az NVIDIA-t, a másik felük pedig a fejlesztőt nem érti. Az NVIDIA-ra mérgesek szerint annak nem szabadott volna ilyen hibát elkövetnie, míg a fejlesztőre dühösek nem látják át, hogy miért szedette le a játékot. Elvégre csak olyanok játszhatnak vele, akik már megvásárolták a Steamen, az NVIDIA a futtatásához szükséges hardvert biztosít, nem érte anyagi kár a fejlesztőt.
A Hinterland álláspontja minden fejlesztőnek szüksége van egy stratégiára, hogy a termékei melyik platformokon és milyen körülmények között érhetőek el, ez szükséges a túléléshez. Ezért is háborodtak fel az NVIDIA lépésén: a fejlesztő helyett más cég ne döntse el, hogy miként lehet fogyasztani a termékét.
A leginkább fogyasztóbarát dolog, amit fejlesztőként tehettek, hogy fenntartható pályán tartjátok az üzletet, így lehetőségetek lesz a játékok és a játékosok jövőbeli támogatására. Ennek kulcsa a tartalmak elérhetőségének a kontrollálása
– magyarázta egy tweetben Raphael van Lierop, a The Long Dark egyik fejlesztője.
Ha szeretne még több érdekes techhírt olvasni, akkor kövesse az Origo Techbázis Facebook-oldalát, kattintson ide!