Abszolút váratlan és örvendetes jelenségre figyeltek fel a napokban a PlayStation 4 konzolok tulajdonosai, elkezdtek aránylag nagyméretű patcheket kapni egyes a Sony saját stúdiói által fejlesztett játékok. A változtatási jegyzékükben semmi érdekes sem olvasható, azonban az elindításukkor bizony leeshetnek az állak, hiszen a megszokottnál drámaian gyorsabban töltenek be.
Konkrét példát felhozva PlayStation 4-en a The Last of Us Remastered az új játék indításakor 90 helyett 14 másodpercig tölt, ami teljesen hihetetlen előrelépés. Emellett állítólag a God of War betöltése is nagyon felgyorsult, az Until Dawnból pedig lényegében eltűntek a töltőképernyők. Mindezt pedig klasszikus merevlemezeken sikerült elérni, szó sincs szupergyors SSD használatáról.
A hírek szerint a gyorsulás mögött valamiféle új tömörítési rendszer áll, amelyet házon belül fejlesztett ki a Sony, és elérhetővé tette a PS4-en is. Ez remekül rámutat, hogy a novemberben megjelenő PlayStation 5 nem pusztán az óriási számítási és adatátviteli teljesítményével lesz képes pár szempillantás alatt betölteni a játékokat, de a háttérben olyan ügyes szoftveres fejlesztések is megbújnak majd egyes címekben, amelyek alaposan kiegészítik a nyers izomerőt.
Ha szeretne még több érdekes techhírt olvasni, akkor kövesse az Origo Techbázis Facebook-oldalát, kattintson ide!