A Japánban való tesztelését követően az Instagram világszerte elérhetővé tette a QR-kódok generálásának lehetőségét, ezzel egyszerűbbé és kényelmesebbé téve a profiloldalak linkjeinek nyilvános megosztását. A felhasználók a mobilapp főmenüjében érhetik el a saját kódjukat, a megtekintése mellett megoszthatják azt más appokon keresztül, továbbá lementhetik képfájlba a további felhasználás érdekében.
Az Instagram teljesen szabványos QR-kódot vezetett be, így bármely mobilos kódolvasó alkalmazás, vagy ilyen funkcióval ellátott kameraapp képes megnyitni a belékódolt profiloldal linkjét. Ugyan bizonyos élethelyzetekben az átlagos felhasználók számára is jól jöhet a funkció, ám elsősorban üzleteknek találták ki, hogy azok gyorsabban az Instagram-oldalaikra tudják csalni a látogatókat, kitehetik a különféle felületeikre a kódjukat.
A cégek persze eddig is megtehették, hogy maguk készítenek az Instagram-fiókjukra mutató QR-kódot, ám a funkció appba való integrálásával egyszerűsödik a teches találmányok terén kevésbé járatos üzlettulajok dolga.
Ha szeretne még több érdekes techhírt olvasni, akkor kövesse az Origo Techbázis Facebook-oldalát, kattintson ide!