Szó esett már a héten a Google és az Európai Bizottság közti jogi hercehurcáról, ennek során az előbbi szeretné megsemmisíttetni a 2018-ban kapott 4,34 milliárd eurós versenyügyi bírságát, amely szerint háromféle módon is versenykorlátozó magatartást tanúsított a keresőmotorok piacán az Androiddal. Az anyacég Alphabet egyik ügyvédje azzal támadt a döntést meghozottakra, hogy a piaci dinamikák figyelembe vétele nélkül találták vezető mobilos rendszernek az Androidot, versenyellenesnek a keresőjének erőltetésére kitalált praktikáit.
Az erősen vitatható érvelések után az Alphabet egy másik ügyvédje jóval földhözragadtabb ötlettel állt elő a Google keresőpiaci dominanciájának megmagyarázására: bizonyítékokat nyújtott be a bíróságra, miszerint a rivális Bing keresőmotor messze legnépszerűbb keresőkifejezése a „google".
Mikor a netezők valamilyen okból a Binggel találják szembe magukat, például megnyitják a Windowsban az Edge böngészőt, akkor a Google-re keresnek rá benne, mert azzal kívánnak ténylegesen kutatni az interneten.
Alfonso Lamadrid szerint ez egyértelmű bizonyíték arra, hogy az európaiak szabad akaratukból használják a vállalat keresőmotorját, nem pedig azért, mert az piszkos üzleti praktikákkal rájuk van kényszerítve. Rámutatott még, hogy a Google keresőmotor 95%-os mért piaci részesedése összhangban áll a netes keresési preferenciákat mért közvélemény-kutatásokkal.
Az érvelés persze felveti a kérdést, hogy miért talált ki versenykorlátozónak ítélt praktikákat a Google, ezek szerint semmi félnivalója sincs, nélkülük is a keresőjét használnák az európaiak.
Ha szeretne még több érdekes techhírt olvasni, akkor kövesse az Origo Techbázis Facebook-oldalát, kattintson ide!