Óriási vitákat generáltak a közelmúltban a Google internetezők profilozásának megreformálásával kapcsolatos elképzelései. A vállalat le kívánja tiltani a piacvezető Chrome böngészőben az erre a célra jelenleg széles körben használt, harmadik felektől származó sütik fogadását, helyette a netezők profilozásához egy teljesen új megoldást dolgozott ki, ami elvileg jobban tiszteli a magánszférájukat.
A Federated Learning of Cohorts (FLoC) névre hallgató alternatívája egy rendkívül komplex módon működő rendszer, amely csoportokba szervezi a felhasználókat, a hirdetők pedig személyek helyett csoportokat tudnának célozni a hirdetéseikkel. Ez elsőre jól hangzik, ám a szakértők szerint többféle súlyos probléma is akad az elképzeléssel, valójában rombolhatná a netezők magánszféráját.
Jelen pillanatban ott tart az ügy, hogy semelyik alternatív böngésző készítője sem kívánja a jelenlegi formájában implementálni a FloC-ot, a hirdetéskiszolgáló cégek sincsenek elájulva az elképzeléstől, az Egyesült Államokban és az Európai Unióban pedig vizsgálatok indultak a Google hirdetési piacon való üzleti praktikái miatt.
Mindezek következtében a vállalat most 2023 közepére halasztotta a sütitiltás megkezdését és a FloC bevezetését. Az aktuális terv szerint a FloC végleges specifikációja és implementációja 2022 vége felé válhat elérhetővé a Chrome-ban, olyan kilenc hónapot kíván adni a rivális hirdetéskiszolgáló cégeknek, hogy kiismerjék és támogatni kezdjék a technológiát.
Ha szeretne még több érdekes techhírt olvasni, akkor kövesse az Origo Techbázis Facebook-oldalát, kattintson ide!