Az elmúlt években százmilliók ismerkedtek meg a kétlépcsős hitelesítőkódokkal, a segítségükkel nagy hatékonysággal megakadályozható, hogy a belépési nevük és a jelszavuk kitalálása vagy kiszivárgása ellenére illetéktelenek behatolhassanak az internetes felhasználói fiókjaikba. A legtöbb szolgáltatás egyelőre opcionális extraként kínálja a kódok SMS-ben való kiküldését vagy mobilappos generálását, de például a pénzügyi szolgáltatók már jó ideje megkövetelik a kétlépcsős hitelesítést.
A kódozás persze kényelmi problémát hozott létre, hiszen senkinek sincs kedve az SMS-ben kapott számokat beütéssel vagy másolás-beillesztéssel betenni a mobilappokba vagy a weblapok felületére. A megoldást az automatikus kitöltés jelentette, az Apple már jó ideje bevezette, hogy az iOS, az iPadOS, továbbá a macOS képesek felajánlani az SMS-ben kapott kódok egy koppintással való bemásolását az appok és a weblapok felületébe.
Sajnos az eddigi módszer nem volt tökéletes, a valódi webhelyeket megszemélyesítő adathalász oldalak esetén is megjelenhetett ez a gyors kitöltési lehetőség. A Macworld szerint az Apple nemrég bevezetett egy új formátumot, amely a kódkitöltés webcímhez kötésével kiküszöböli a problémát, ennek használata esetén az Apple eszközei nem fogják többé felajánlani az egy koppintásos kódbeírást az adathalász webhelyeken.
Az új formátum: [üzenet az ügyfélnek] [@domaincím] [#kód] [%opcionális HTML iframe azonosító]
Ez természetesen nem szünteti meg teljesen a problémát, hiszen a mobilozók továbbra is képesek beütéssel vagy másolás-beillesztéssel megadni a kódot az adathalász webhelyeknek. Viszont legalább megkongathatja a vészharangot, hogy az eszközük nem ajánlotta fel a kód automatikus bemásolását.
Ha szeretne még több érdekes techhírt olvasni, akkor kövesse az Origo Techbázis Facebook-oldalát, kattintson ide!