A YouTube, a TikTok és az Instagram továbbra is olyan apró újításokat igyekeznek bevezetni a videós tartalmak kapcsán, amelyek révén a riválisok elé kerülhetnek. A TikTok 10 perces videókkal újított annak reményében, hogy még többen és még tovább nézik a platformot, még nagyobb reklámbevételt eredményezve. Az Instagram pedig bejelentette, hogy egységesíti a videós tartalmait, így az önálló IGTV app megszűnik.
Anno az IGTV-t azért indították el, hogy hosszabb formátumú videókkal a YouTube-ot szorongassák meg. Végül az IGTV-s videók bekerültek az Instagram fő feedjébe, később pedig a Reelsre helyeződött a hangsúly, a TikTok miatt indított rövidke videókra.
A nagy figyelem és komoly befektetések mellett a jövőben reklámok tömegei várhatóak majd a Reels részleg kapcsán. Ettől nagyobb árbevételt remélnek, és úgy gondolják, hogy a tartalomgyártók is több bevételhez juthatnak.